• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min resa

MaestroMan87

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
4 Augusti 2024
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Ja men faktiskt så känns det så, det är en frihetskänsla av att slippa ha ångest över att lönen inte räcker för att få ihop det. Jag var precis som många andra, livrädd för kronofogden till att börja med, men när man inser att det är en chans till en nystart längre fram, då inser man att man ska vara tacksam för den här möjligheten. Visst känns det lite tråkigt att inte få ut hela sin lön, men samtidigt så har jag det bättre nu. Varken ångest över månadens räkningar eller att jag spelar upp mina pengar. Så här i efterhand inser man hur sjukt beteende det är att bränna upp sina pengar på spel. Men nu är det bara att se framåt. Jag sökte om skuldsanering i maj, dom långa väntetiderna gör att jag antagligen får svar i december. Jag har inte så höga förväntningar på att få igenom skuldsanering då dom säkert lär anse att jag kommer att klara av att betala av med löneutmätning. Men skuldsanering skulle kännas ännu mer befriande så jag håller tummarna.
Förstår rädslan att hamna där , har suttit en gång tidigare men klarade av löneutmätning med mkt extra arbete å hade inga barn då så då kunde dem dra 75 % av min lön , betade av allt på 5 år , men denna gång är de lite jobbigare för skulderna är de dubbla å de kan ej dra lika mkt , ( 2 barn som är snart 1 år å snart en 3 åring )
Så mina enda utväg denna gång är å få skusan beviljad ( vart nekad av i Mars för färska skulder ) så skall söka i årsskiftet igen då ja skall få in en större summa försäkringspengar också . Så ska boka möte me Budget å skuld rådgivning i Oktober - November nån gång, så får vi se om de kan gå igenom denna gång annars är de bara å söka igen. :) ja ser ljust på de även om Ekonomin ser mörkt ut :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Förstår rädslan att hamna där , har suttit en gång tidigare men klarade av löneutmätning med mkt extra arbete å hade inga barn då så då kunde dem dra 75 % av min lön , betade av allt på 5 år , men denna gång är de lite jobbigare för skulderna är de dubbla å de kan ej dra lika mkt , ( 2 barn som är snart 1 år å snart en 3 åring )
Så mina enda utväg denna gång är å få skusan beviljad ( vart nekad av i Mars för färska skulder ) så skall söka i årsskiftet igen då ja skall få in en större summa försäkringspengar också . Så ska boka möte me Budget å skuld rådgivning i Oktober - November nån gång, så får vi se om de kan gå igenom denna gång annars är de bara å söka igen. :) ja ser ljust på de även om Ekonomin ser mörkt ut :)
Får man fråga varför du skuldsatte dig en gång till när du redan varit igenom detta tidigare?
 

MaestroMan87

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
4 Augusti 2024
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Får man fråga varför du skuldsatte dig en gång till när du redan varit igenom detta tidigare?
Återfall av spel dessvärre. Ej gå på möten å hade hand om Bank id å så själv , nu har min sambo hand om min ekonomi å ja är spärrad på spelpaus å utländska spelsinne. Spelfri snart 1 år nu
 

Nikki100

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
12 December 2023
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Förstår rädslan att hamna där , har suttit en gång tidigare men klarade av löneutmätning med mkt extra arbete å hade inga barn då så då kunde dem dra 75 % av min lön , betade av allt på 5 år , men denna gång är de lite jobbigare för skulderna är de dubbla å de kan ej dra lika mkt , ( 2 barn som är snart 1 år å snart en 3 åring )
Så mina enda utväg denna gång är å få skusan beviljad ( vart nekad av i Mars för färska skulder ) så skall söka i årsskiftet igen då ja skall få in en större summa försäkringspengar också . Så ska boka möte me Budget å skuld rådgivning i Oktober - November nån gång, så får vi se om de kan gå igenom denna gång annars är de bara å söka igen. :) ja ser ljust på de även om Ekonomin ser mörkt ut :)
Ja jag tyckte det var otäckt med kf från början, men nu har jag haft löneutmätning i några månader och det rullar på. Sambon vet om mina skulder, jag har varit spelfronten i snart ett år och är inte det minsta spelsugen, ångesten över pengar bakre månad är borta. Så jag ser också framåt och ser också ljust på livet och framtiden. Det finns så mycket mer i livet att fokusera på än bara pengar. Men vore skönare att få igenom en skuldsanering, väntar svar i nov-dec. Men känner mig tveksam för jag tror att dom anser att jag kommer att kunna betala av med löneutmätning. Men jag håller tummarna och hoppas. En klapp på axeln till oss som båda snart har ett år som spelfria
 

Cecilia 122

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Ja jag tyckte det var otäckt med kf från början, men nu har jag haft löneutmätning i några månader och det rullar på. Sambon vet om mina skulder, jag har varit spelfronten i snart ett år och är inte det minsta spelsugen, ångesten över pengar bakre månad är borta. Så jag ser också framåt och ser också ljust på livet och framtiden. Det finns så mycket mer i livet att fokusera på än bara pengar. Men vore skönare att få igenom en skuldsanering, väntar svar i nov-dec. Men känner mig tveksam för jag tror att dom anser att jag kommer att kunna betala av med löneutmätning. Men jag håller tummarna och hoppas. En klapp på axeln till oss som båda snart har ett år som spelfria
Så fint skrivet
 

MaestroMan87

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
4 Augusti 2024
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Ja jag tyckte det var otäckt med kf från början, men nu har jag haft löneutmätning i några månader och det rullar på. Sambon vet om mina skulder, jag har varit spelfronten i snart ett år och är inte det minsta spelsugen, ångesten över pengar bakre månad är borta. Så jag ser också framåt och ser också ljust på livet och framtiden. Det finns så mycket mer i livet att fokusera på än bara pengar. Men vore skönare att få igenom en skuldsanering, väntar svar i nov-dec. Men känner mig tveksam för jag tror att dom anser att jag kommer att kunna betala av med löneutmätning. Men jag håller tummarna och hoppas. En klapp på axeln till oss som båda snart har ett år som spelfria
Grattis till oss , 49 veckor spelfri imorgon Fredag :D <3
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp